Rozhovory


Filip Doušek – PayPal, generál McChrystal a firmy, které se perou s daty
Filip Doušek přináší neobvyklou inspiraci od generálů moderních armád. V obrovském množství informací je identifikace nebezpečí hledáním jehly v kupce sena. O úspěchu mise tak rozhoduje právě nalezení cesty z nepřeberného množství dat obrazových, číselných, textových. Idea generála McCrystala v Afganistanu byla jednoduchá - zajistit na všech úrovních přístup k informacím a delegovat pravomoce k lidem, kteří mají k těmto informacím nejblíže a jsou nejlépe schopni je rychle interpretovat a správně se podle nich rozhodnout. Lidský mozek je geniální a jak vidíme z každodenního života, je odolný proti libovolně velké lavině informací a tuto smršť dokáže přežít.


Doporučení expertů pro Big Data projekty – Začněte pilotem a přeneste zjištění do každodenní praxe
Experti z konference BIG DATA 2016 inspirují svými tipy, čeho se držet, aby se z BIG DATA projektu nestal BIG TROUBLE. Investovat peníze a čas do analýzy dat je lákavé a lze na této misi spálit neefektivně obrovskou energii. I proto experti radí začít s malými kroky a pochopit princip, vytvořit interní procesy tak, aby investice měla dobrou návratnost.


Vendula Mrázová – Dokonalé poznání zákazníka v direct marketingové kampani na Voltaren
Specialisté z Wundermanu představili na konferenci několik případových studií, které dobře ilustrují přínos pečlivé práce se zákaznickými daty. Nákupní reakce dobře mířených kampaní mají odezvu v desítkách procent. To je výsledek, o kterém se kobercovým emailovým náletům nepříjemně zaplavující internet ani nezdá. O dalším zkušenostech třeba i z programu Globus Bonus se dozvíte od Venduly Mrázové.


Jakub Augustín – Poznat zákazníka ve všech směrech
Adastra pomáhá firmám z daty dvě dekády a má tak řadu specialistů, kteří se v oboru vyznají. V řadě situací je rozhodně lepší si specialisty najmout, získat cenné závěry: pochopit nově vlastní byznys model, uvidět nové příležitosti a vydat se přesnějším směrem. Obchodní efekty bývají často znatelné velmi rychle. Není proto nutné si vychovávat vlastní analytické tvory, kteří by vzhledem ke svému specifickému světu nemuseli do kultury firmy vůbec zapadnout.


Martin Beneš - Programatický nákup reklamy raketově roste
Martin Beneš věští nárůst cen v online reklamě a má pro to dobrý argument: efektivita této reklamy roste a přesouvají na ni stále větší rozpočty i kamenní tradicionalisté. Zajímavou informací jistě je, že americký trh je z poloviny orientovan na "programatický" nákup reklamy, ale u nás je to zatím jen desetina objemu. S růstem cen tak lze očekávat, že přijde i tlak na větší přesnost marketigových zbraní.


Yannis Kotziagkiaouridis – Trendy v Big Data 2016
Keynote spíkr z velké konzultační firmy zdůrazňuje nutnost dobrého plánu pro implementaci projektu v oblasti velkých dat. Bez dobré přípravy celého týmu se není možné dobrat ke kvalitní analýze a její výsledky následně správně v celé firmě implementovat. Důležité je si stanovit postupné, dosažitelné cíle a k nim intenzivně směřovat, aby se z moře cenných dat nestalo tonoucímu týmu moře zoufalství a beznaděje.


Tomáš Formánek – Analýza: 3 šoupátka pro manažery
V Logiu jsou zvyklí řešit náročné logistické úlohy a přinášet klientům velké úspory. Aktuální filozofie přináší do řízení firem nový pohled - nezaplavují top management hromadou dat, ale zjednodušují jeho zadání na tři strategické parametry - očekávanou ziskovost, podíl na trhu a růst tržeb. Toto zadání se následně prolne firmou k jednotlivým obchodním oddělením. Každý produkt naplňuje jinou roli: některý generuje zisk, jiný zvyšuje podíl na trhu. Všechny mají svůj význam a je potřeba na ně s touto znalostí pohlížet a dát produktovým manažerům a obchodníkům příslušné zadání a cíle. Složitost se stává průhlednou a o to by v každém systému mělo jít především.


Jiří Žaloudek – Od 10 poboček se vyplatí analýza prostorových dat
Jakmile počet poboček přeroste desítku, má význam dívat se na data z hlediska jejich geografie. Analýza poskytne přehled o spádovosti poboček, o způsobu jejich využití, z čehož lze následně ladit jejich polohu, otevírací dobu či optimální personální obsazení. Podrobně monitorovat klienta v zákaznickém programu je samozřejmě důležitá podmínka přesnosti jakékoliv analýzy.


Tomáš Formánek – Logio s BIG DATY zvyšuje zisk Kofole
Zvyšování ziskovosti Kofoly je rozhodně dobrý příklad významu BIGDATA analýzy, kde hledání dodatečných příležitostí v nasyceném trhu otevírá nové zdroje zisku.