Na programu pilně pracujeme. Máte nápad jak program obohatit? Spojte se s námi.
Dialog s umělou inteligencí podobný lidskému je stále nepolapitelný. Proč? To je jednoduché. Ještě tam nejsme. Rozdíl mezi Alexou “Alexa - play Spotify” a dialogem, který známe z filmů 2001: Vesmírná odysea nebo z Hvězdných válek, je stále obrovský. Hlas a řeč ale zůstávají těmi nejpřirozenějšími předpoklady pro komunikaci s počítači. Prezentace popíše nejen rozdíl mezi Alexou a konverzačním robotem Alquist, který se stal vítězem Alexa Prize společnosti Amazon, ale také nejnovější poznatky, pokroky a zásadní roli velkých dat v našem výzkumu a aplikacích.
Jakýkoli systém strojového učení je ve své podstatě optimalizačním algoritmem hledajícím minimum zadané hodnotící funkce. Pokud se začnou projevovat nežádoucí rozpory mezi tím, jak by se systém podle svého konstruktéra měl chovat, a jak se na základě optimalizace dané funkce skutečně chová, může jít o velmi problematický scénář s širokým dopadem do bezpečnosti AI.
S příchodem nového vlastníka do mediální skupiny CME Media Enterprises B.V., kam patří i nejsledovanější televize v ČR TV Nova, dochází k zásadní změně business modelu celé skupiny. Jak bezpečně a efektivně řídit přechod od prodeje reklamního prostoru k prodeji placeného prémiového obsahu? Jedině prostřednictvím práce s daty. Klíčovým faktorem úspěchu je však mj. i úspěšná adopce datové analytiky business uživateli do každodenní rutiny.
Jaké je sbírat data o lécích z více než 60-ti zemí a přetvářet je na informace – plně automatizovaně? Tvořit datové nástroje pro monitoring, analýzu a predikci cen léků od Kanady po Emiráty? Připravovat data z celého životního cyklu léků i pro největší farmaceutické firmy? To vše v jednotné datové platformě s více než 200+ různými datovými zdroji, převážně otevřenými, ale i komerčními, která je navíc schopna obohacovat interní data klientů. A to vše distribuovat jako informace, ne data – automatizovaně, just-in-time.
Řešíte, jak efektivně dostat data na všechna místa, ve kterých je velká organizace potřebuje? Do různých aplikací, systémů, databází, v potřebných formátech, do prostředí v on-premise i na cloudu. A jak je tam dostat bezpečně, v konzistentních strukturách, v požadovaný okamžik a mít nad jejich průběhem plnou kontrolu? Ukážeme vám, jak spolehlivě řídit datový provoz.
Jak pomocí integrovaných metadat vybudovat digitální „Google mapu“ celé firmy? A může se taková mapa stát klíčovým a univerzálním nástrojem pro Data Governance? Seznámíme vás s prototypem takového řešení a některými případy jeho užití. Možná neuděláme v datech pořádek, ale budete o nich mít přehled...
Svět se mění a my s ním. Česká spořitelna prošla v posledních letech zásadní kulturní změnou a z tradičně hierarchicky řízené korporace tu máme organizaci fungující dle principů a pravidel agilního řízení. Jakým způsobem se tato transformace dotýká datového řemesla? Jaké výzvy postavila před nás dataře a jak se nám daří s nimi vyrovnat? To vše a něco navíc se dozvíte v příspěvku.
Ze 100 miliard tun materiálu, co na světě ročně vytěžíme, jedna třetina končí jako odpad. Drtivá většina je postindustriální odpad, který má vysokou hodnotu, a my ho skládkovali namísto hledání cirkulárního řešení. Na příkladu Cyrklu si ukážeme, jak big data a inovace disrupcí mění odpadový svět, a co z toho mají firmy a planeta Země.
Data mohou mít pro společnosti obrovskou přidanou hodnotu. Jak tuto hodnotu měřit? Jaká je hodnota datových projektů a jak fungují investice do nich? A co dopady celkové datové strategie na ziskovost a hodnotu společnosti? Jaká je teorie a jak to vypadá v praxi?
Žijeme už v nové době datové? Má do budoucna šanci přežít firma, která svá každodenní rozhodování nebude mít podložena daty? Jak vyvážit emocionální a faktické rozhodování? Manažeři se ani do budoucna nesmí vzdát odvahy používat intuici. Ale pro jejich důvěryhodnost je klíčové, aby se v oblastech, kde data mají nebo mít mohou, rozhodovali na jejich základě. Data musíme nejen mít, ale musíme je také umět dobře třídit, bezpečně ukládat a převádět do řeči zbytku firmy.
Jakub Augustín, Big Data Competency Lead, Adastra
Martin Gerneš, Data Tribe Leader, Česká spořitelna
Tomáš Křešťák, ředitel pro fixní a ICT produkty a inovace, O2
Vladimír Rytíř, Key Account Manager, Profinit
Michael Štencl, Head of Product, (ex-Kiwi.com), Cogvio
Adam Votava, Interim Chief Data and Analytics Officer, DataDiligence